Lotus

Lotus

donderdag 30 oktober 2014

Bedevaartsoord voor rijstboeren.

Het was op de dag dat we van het heerlijke Lovina Beach vertrokken om via de Gitgit Watervallen en de Ulun Danu Bratan op onze laatste pleisterplaats Ubud aan te komen.
Met watervallen heb ik helemaal niets. Het bederft mijn stemming. Tempels vind ik doorgaans indrukwekkend.

Maar dan dit!
Het bedevaartsoord voor rijstboeren! Elk rijstveld moet voor het planten met enkele druppels water uit het Bratan meer worden gezegend. Dat is prima, maar waarom moet er dan van die prachtige sobere tempels een 'Efteling' gemaakt worden? Tempels die zo mooi versmelten met het omliggende landschap...



Bij de ingang zie je gelijk de uitgang!


Zie je die misplaatste lachende beren?





Het bijzondere van deze tempels is dat ze in het water liggen. Alleen liggen ze nu 'op het droge'.

Aan één kant met de voeten in het water van het Bratan meer.

Die kikker! Hap! Hap! Er staan er heel veel!

Dit wordt ook veel gebruikt als trouwlocatie.

Kinderen in bootjes op het Bratan meer.

Hij lacht zich een deuk ...

Om haar?

Zie je die tijger daar links? Kun je leuk een foto van jezelf maken. Je hand in zijn bek stoppen en  ... dikke pret!

Ik staak de tempelbeleving!

Ik wil hier weg.

Maar dit is een groot park ...

Fotomomentje?

Brugmantia Gigantia.




Het fraaie landschap ...

De uitgang! Eindelijk! Hoe zou die moskee er van binnen uit zien?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

schrijf hier een reactie: